Páscoa

2 april 2013 - Recife, Brazilië

Even snel een update. Het Pasen-evenement op Cultura Inglesa is denk ik het eerste evenement wat praktisch geheel volgens plan ging, dus ik zie wel vooruitgang in mezelf haha. De kinderen zijn zo lief! Ze delen hier hele grote chocolade paas eieren aan elkaar uit met Pasen en van een paar kinderen kreeg ik er ook een :D.

Na Pasen had ik dus vier dagen vrij en waren we uitgenodigd door een student van Cameron (die hij Engelse les geeft op zijn stage plek) om een weekend in zijn strandhuis aan Praia dos Carneiros te komen chillen. Dat is naar hun zeggen een van de mooiste stranden rondom Recife. Ik moet zeggen, het was niet slecht haha. Het was echt alsof we even op vakantie waren! Super mooi weer, relaxte sfeer en de boot tour die we op de laatste dag maakten, maakte het helemaal af. Tijdens deze tour werden we op verschillende mooie strandjes gedropt, waaronder zelfs een strand waar je een modderbad kon nemen (deed me denken aan het modderbad dat Bente en ik in Chile hadden genomen). Nouja, het was meer inscrubben met klei en het er vervolgens weer afspoelen, maar wel super chill!

Zondag avond gingen we weer terug naar Recife, wat niet helemaal vlekkeloos ging, want er stond een onwijze file omdat alle Recifeanen met Pasen of naar Praia dos Carneiros gaan of naar Gravatá (wat meer in het binnenland ligt) gaan. Maar we zijn uiteindelijk weer thuisgekomen en maandag had ik echt geen zin om naar werk te gaan, dus ik was echt 45min te laat. Dit maakte volgens mij nog niks uit omdat ik niet hoefde te assisteren tot 14:00 en er geen evenementen zijn deze week en volgende week. Ik ga wel vanaf volgende week vrijdag beginnen met conversatie klassen, dus ik ben benieuwd hoeveel mensen daar op af gaan komen. Ik had vandaag nog wel een heel gesprek in het Portugees met een moeder, dat vond ik wel cool van mezelf haha. Volgens Cameron spreek ik ´bus-Portugees´, want hoewel Cameron beter is dan ik (hij spreekt goed Spaans, dus heeft al een voordeel), verstaan buschauffeurs en andere mensen in de bus mij altijd beter dan hem hahaha. Maar verder zeggen de Brazilianen wel altijd dat Cameron al beter Portugees spreekt dan ik. Maar goed, daar wordt aan gewerkt. Een beetje competitie is altijd goed om vooruit te komen, dus mijn streven is dat ik sowieso beter Portugees spreek dan Cameron als ik hier wegga (ik zit hier ook 2 maanden langer).

Komend weekend ligt weer een beetje open qua activiteiten, ik heb nog maar een paar plannen, het weekend erop ga ik een heel weekend naar de beste vriendin van mijn vorige huisgenootje Su (zij woont in een heel mooi gebied met watervallen enz en had me uitgenodigd om langs te komen) en het weekend daarop gaan we kajakken met een meisje van mijn stage. Allemaal leuke dingen dus weer! En hopelijk dit weekend weer forro dansen!

Veel liefs aan het koude Nederland!

1. Iet:
    4 april 2013
    hai Ilse,

klinkt weer heerlijk allemaal. Bij 35 gr. een groot paasei vervoeren lijkt me een hele kunst! Veel plezier de komende week.
    liefs, mam